Steeds meer organisaties streven naar een cultuur waarin fouten gemaakt mogen worden en waar experimenten niet altijd hoeven te slagen. Maar er zijn maar weinig organisaties waar mislukkingen op een dusdanige manier “gevierd” wordt zoals bij Ben & Jerry’s, het Amerikaanse ijsmerk.
Ben & Jerry's staat bekend om haar wisselende assortiment met bijzondere en euforische smaak(combinaties) zoals de Blondy Ambition, Spectacular Speculoos of de Holy Cannoli. Deze experimentele smaken brengen ook een risico met zich mee, namelijk dat er (na verloop van tijd) geen markt voor is. Het uitsterven van een smaak kan verdrietig zijn voor zowel de bedenker als de klant die de Sweet Patato Pie net als guilty pleasure had bekroond. Daarom krijgen de gestorven smaken bij Ben & Jerry’s een bijzondere plek. Namelijk op de Ben & Jerry’s graveyard.
Celebrating our failures since 1978
Enter the Flavor Graveyard, where we pay tribute to the flavors that are no longer bites on your spoon … because they’ve bitten the dust.
De moraal van dit verhaal: ondernemerschap bereik je alleen door ook te accepteren dat er fouten gemaakt worden. Het is niet erg dat een fout gemaakt wordt, als je er op de juiste manier mee omgaat.
Meer weten?
Fanny Nagelmaeker
Bel of app mij 06 12934265
of mail naar fanny@brightlighters.nl
Innovatie in je mailbox